מהפכת המימון ברכב

כל אדם אשר מעוניין לקנות רכב עומדות לפניו ספר דרכים אשר הוא יוכל לנקוט בהן. חברות הרכב מציעות מסלולים שונים של רכישה אשר חלקם עשויים להיות ממש משתלמים. בימים כתיקונם נרכשים ברכבי הארץ מאות כלי רכב מדגמים שונים. מדובר על רכבים פרטיים, מסחריים וגם כלי רכב כבדים אשר מיועדים לעבודה בשטח. לכל לקוח ישנם הצרכים האישיים שלו וככל שהמסלול יותר גמיש כך הסיכוי שהוא יבחר בו הינו גדול יותר.

הדרכים למימון הרכב החדש שלכם

מימון לרכב חדש יכול להתבצע במספר דרכים וכדאי לבדוק את הנושא לעומק ולהחליט איזו דרך היא המתאימה ביותר בשבילכם:

  • ניתן כמובן לפנות אל הבנק שלכם ולקחת הלוואה של כמה עשרות אלפי שקלים. רבים נוקטים בדרך זו היתרון הוא בכך שהבנק יוכל ללא ספק להעניק לכם כל סכום כסף שתבקשו (במידה והוא יאשר). ישנם כמובן תנאים שונים כמו באיזה רכב מדובר, האם הוא חדש או ישן, איזה סוג של לקוחות אתם, האם אתם בעלי ביטחונות ועוד. גם פניה לבנק אחר לא תפטור אתכם מהבאת מסמכים שונים מהבנק המקורי.
  • לקיחת הלוואה גדולה מהבנק תוחזר בריבית לא גבוהה מידי אך עדיין מדובר על הוצאה כספית לא קטנה. מימון כזה עשוי לייקר את מחיר הרכב באופן יחסי. היתרונות של הלוואה מהבנק הם היציבות הכספית של המוסדות הללו וגם תנאי ההלוואה שבדרך כלל סבירים למדי. אמנם ישנה דרישה של ערבויות שונות ועוד דברים שמקשים על קבלת ההלוואה אך עדיין ניתן לבחור בדרך זו.
  • ניתן גם לפנות לחברות אשראי שונות או גופים חוץ בנקאיים אחרים שגם הם הפכו לגורמים פעילים מאוד בקרב מתן ההלוואות באופן כללי ולקניית רכבים. ההלוואות אשר ניתן לקבל מחברות אלו הן בסדר גודל גבוה במיוחד והתנאים לקבלת ההלוואה הם שונים מחברה לחברה. באופן כללי מדובר על תנאים יותר גמישים מאשר ההלוואות בבנקים בתקופת הפריסה, במספר התשלומים ובעוד דברים. גם המהירות שבה תאושר לכם ההלוואה היא גבוהה יותר בהשוואה לבנקים ולעיתים ניתן לקבל את ההלוואה לצורך מימון לרכב בתוך מספר דקות.
  • החיסרון הגדול בדרך זו שהתנאים להלוואה הם פחות אטרקטיביים, הריבית היא גבוהה יותר וכך גם היא מייקרת את התשלום על הרכב החדש. חברות האשראי מציעות מסלולים שונים למטרת מימון וכדאי לברר את כל הפרטים על מנת להבטיח שאתם לא עושים טעות.
  • אחת הדרכים היותר מומלצות היא פניה לחברות שמהן אנו רוכשים את הרכב. כל חברה כזו מציעה פתרונות מימון שונים שלרב יהיו אטרקטיביים מאוד. מבחינת הריבית ניתן לגלות חברות רבות בהן היא תהיה נמוכה יותר מכל הצעה של כל בנק. הריבית עשויה להיות גם אפסית במקרים מסוימים ועל כן שווה לבדוק את ההצעות של חברות הרכב השונות.
  • החיסרון הוא בכך שהמימון הוא לא גדול במיוחד ולעיתים קרובות יעמוד על כ-30% משווי הרכב. ולכן אופציה זו מתאימה יותר לאנשים אשר יש להם הון התחלתי. בנוסף המימון הוא לא לדגמים רבים וכולל בדרך כלל מספר מועט של דגמים.

יש קשר בין היצרן לחברת הליסינג

כמובן שבמקרים רבים קיים שיתוף פעולה ענף בין יצרני הרכב לחברה אשר מוכרת אותו לציבור הרחב. שיתופי פעולה כאלו הם לא נדירים וחברות רכב רבות מסוגלות בעקבות זאת להעניק הלוואות בסכומים גבוהים בהרבה. ההלוואות הללו הן בדרך כלל לפרקי זמן של עד חמש שנים במסלולים שונים. זוהי שיטה שמיטיבה בסופו של דבר עם הלקוח כיוון שככל שישנה תחרות גדולה יותר בין הגורמים שמעניקים הלוואות כך המחירים יהיו לטובת הצרכן.

גם הטכנולוגיה נרתמת לטובת הצרכנים וכיום ניתן לבצע רכישה של רכב מבלי להגיע לאולם התצוגה כלל. אפשר פשוט לגלוש מהבית בנחת ולקבל את כל הנתונים והמידע הדרוש לנו באם בעבר היינו צריכים להתפשר על כניסה לאולם מטופח אי שם באזור תעשיה וזאת על מנת לקבל איזו שהיא תחושה של נינוחות או עליונות כאשר מציגים לו את הרכב. זו הייתה גם הדרך היחידה שבה ניתן היה ליהנות מן ההיבטים והאפשרויות מבחינה פיזית. כיום ניתן להיכנס לאתר זה או אחר ולרכוש את הרכב שנראה לכם מבלי לראותו באופן פיזי לפני הקניה.

רכב חדש ללא המתנה

קניית רכב יכולה להתבצע מסיבות שונות. לעיתים נרצה רכב משודרג יותר למטרות עבודה, לפעמים מדובר על קנייה שלך רכב שני לשימוש משפחתי וישנם גם מקרים בהם זהו הרכב הראשון שלנו. במקרים בהם אין לנו ניסיון רב בקנית רכב יהיה זה, אך מומלץ לפנות לאנשים שמבינים בנושא. אין להקל ראש בקניית רכב ובמידה ואתם זקוקים להלוואה אז מומלץ לבדוק את כל האופציות האפשריות ולהשוות ביניהן.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

קראו עוד