פסנתר חשמלי – איך בוחרים?

הרגע הזה שאתם מתכוונים לקנות כלי נגינה, זהו רגע מרגש. כלי נגינה מסבים לנו אושר אדיר כנגנים ואין ספק שצריך לבחור את הכלי הנכון ברצינות רבה.

לפני שאתם מתכוונים להוציא סכום מכובד על פסנתר חשמלי חדש כדי שתשאלו את עצמכם מה בדיוק אתם מחפשים, בכתבה הבאה נדבר על שני מאפיינים חשובים כאשר אתם באים לבחור פסנתר חשמלי, איכות הצליל ואיכות המקלדת של הפסנתר.

פסנתר חשמלי – איכות הצליל

פסנתר חשמלי כשמו הוא, הוא כלי נגינה חשמלי שבו תהליך יצירת הצליל היא דיגיטלית לעומת פסנתרים רגילים שבהם הצליל נוצר באופן אקוסטי (פטיש הפוגע במיתר). אחת הבעיות עם יצירת צליל באופן דיגיטלי זה החוסר ברגישות ללחיצה של הנגן. כלומר, בפסנתרים חשמליים רבים, בעיקר הזולים יותר, אין רגישות לעוצמת הלחיצה של הנגן ובכך בכל עצמה שילחץ הנגן על הקלידים הצליל יצא בווליום אחיד.

בפסנתר אקוסטי לעומת זאת עוצמת הלחיצה על הקליד משפיעה רבות על גוון הצליל ולמעשה זה חלק חשוב מנגינה מפסנתר, היכולת להביע את המוזיקה על ידי הטאצ' שלך, היכולת להרגיש את הרגש של הנגן מהנגיעה שלו בכלי הנגינה, פסנתר שלא נותן לנגן אפשרות להביע את עצמו הוא לא שמיש עבור פסנתרנים מנוסים או פסנתרנים מתחילים שמעוניינים להתקדם. לכן אם אתם נגנים מתקדמים, או נגנים מתחילים שמעוניינים בטווח הקרוב לקחת את הנגינה שלכם צעד קדימה, מומלץ מאוד לקנות פסנתר חשמלי טוב עם מקלדת טובה שמסוגלת להגיב בצורה דינמית לנגינה של הפסנתרן.

פסנתר חשמלי – איכות המקלדת

אלמנט נוסף שיש צורך לבדוק כאשר אנו באים לקנות פסנתר חשמלי, הוא איכות המקלדת, כמו שחלקכם כבר יודעים, בפסנתרים אקוסטיים רגילים המקלדת עובדת בצורה כזו שלחיצה על קליד מפעילה באופן מכני פטיש המחובר אליו שמחכה את המיתר של אותו תו במקלדת בתוך התיבה, מעצם אופי המכניקה של התהליך הזה, נוצרת איזושהי תחושה במקלדת הפסנתר, מן תחושה קלה של התנגדות, תחושה זו היא סימן היכר של פסנתרים קלאסיים והיא חשובה מאוד לנגנים רבים.

מאחר ופסנתרים חשמליים עובדים בצורה שונה, ללא הפעולה המכנית הזו, בפסנתרים חשמליים זולים רבים לא קיימת התחושה הזו. בפסנתרים יקרים ומקצועיים יותר היצרניות מנסות לחכות את התחושה הזו הזו הנקראת "מקלדת שקולה", לכן אם אתם מחפשים לרכוש פסנתר חשמלי שיעביר את התחושה והטאצ' של פסנתר אקוסטי, שימו לב שאתם רוכשים פסנתר עם מקלדת שקולה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

קראו עוד