תלמד את מה שחשוב. 3 עצות לעוסק המורשה המתחיל

העסק מתחיל לגדול. בסוף השנה כבר תחרגו ממסגרת ההכנסה של העוסק הפטור ותהפכו לעוסק פרטי. הנה 3 דברים שכדאי לזכור כדי להימנע מבעיות נזילות ותשלום עודף מס.

הוצאות

הכינו את עצמכם לסוף השנה – אספו את החשבוניות של כל ההוצאות של העסק שלכם והקפידו לאסוף חשבונית בעבור השירותים שבהם אתם משתמשים כדי לתפעל את העסק שלכם. בין אם מדובר בהוצאות רכב, סלולר, רכישת ציוד מיחשוב או טיולי עסקים – חשוב שתאספו את כל הקבלות והחשבוניות מאחר וכאשר תהיו מוגדרים כ"עוסק מורשה" המע"מ ששולם בגין ההוצאות האלה מתקזז כנגד המע"מ ששילמו לכם בעבור השירותים של העסק שלכם.

מקדמות מס הכנסה

נהלו תחזית לעסק שלכם והגדילו בהתאמה את המקדמות אותן אתם משלמים למס הכנסה. במעבר להגדרה עסקית כ"עוסק מורשה" נוצרים לעיתים הפרשים לעומת תכנון המס הישן שלכם וכדי להימנע מתשלומים כבדים ומיידיים יש להגדיל את המקדמות של מס הכנסה. אותו דבר נכון כאמור גם למקדמות אותן אנו משלמים לביטוח לאומי ולכן גם את המקדמות האלה יש להגדיל בהתאמה.

חסכון פנסיוני

אחת הדרכים היעילות ביותר לשלם פחות מס היא לחסוך באמצעות הפרשה לפנסיה (טווח ארוך) קופת גמל (טווח בינוני ארוך) וקרן השתלמות (טווח קצר). בעת משיכת הכסף ממסגרות אלה קיים תשלום מס אך הוא מס מופחת ביחס לגובה המס שתשלמו בגין ההכנסות בהיעדר חיסכון מסוג זה.

לסיכום

כשהעסק גדל זה נפלא ! תגיעו מוכנים וחסכו כסף האמצעות תכנון פיננסי נכון.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

קראו עוד