טסלה חדשה, האם הביטוח משתנה?

בשנה האחרונה, אנחנו יכולים לראות בכבישי ישראל יותר ויותר טסלות, אותו כלי רכב פרי יצירתו של אלון מאסק, רכב חשמלי הפועל על אנרגיה סולארית וכולל טכנולוגיות ואמצעים שאינם מזהמים את הסביבה. מדובר באחד הפיתוחים המתקדמים ביותר בשוק הרכב ובכלל. כעת, אחרי שהמכונית כבשה את ארצות הברית ואירופה, היא הגיעה גם לישראל ורבים בוחרים לרכוש אותה.

אחד היתרונות של רכבי טסלה, זו היכולת לאסוף נתונים שונים אודות התנהגות הנהג ובאופן כזה, היא מאפשרת לבעל הרכב ליהנות ממידע מקיף אודות היכולות, אך גם אודות הצרכים שלו. למשל, בכל מה שקשור לתחום הביטוח.

מדוע זה חשוב לתחום הביטוח?

כפי שאנחנו יודעים, תחום הביטוח בכל אספקט ובפרט בתחום של ביטוח רכב, נע בשני מסלולים. מסלול אחד הוא כללי, כאשר אין אפשרות לקבל מידע על כל מבוטח ומבוטח אז יוצרים מסלולים על פי משתנים רחבים ומקיפים. המסלול השני הוא יותר ספציפי ונוצר באמצעות מידע שמתקבל אודות כל מבוטח בנפרד. זו יכולה להיות היסטוריית נהיגה, למשל בתחום של ביטוח רכב וזו יכולה להיות, למשל, היסטוריה רפואית, כשמדובר על ביטוחי בריאות.

באופן טבעי, המטרה של חברות ביטוח שמשווקות ביטוח רכב, היא להגיע לרמה מאוד ספציפית ומדויקת של מידע אודות כל מבוטח ומבוטח, בשביל למכור להם תוכניות ביטוח מותאמות עבורם. מבלי שהחברה תצטרך לבנות מסלול לא אטרקטיבי, עבורה או עבור המבוטחים.

לכן, כאשר חברת טסלה מפתחת כלים שאוספים מידע אודות כל נהג ונהג, מעבר לעובדה שהנהגים עצמם יוכלו להשתמש במידע הזה, הם יוכלו לשפר את הנהיגה שלהם בעזרת כלי זה, הרי שהנהגים גם יוכלו להשתמש במידע בשביל לרכוש פוליסות ביטוח מותאמות עבורם. חשוב לציין, הרכב לא עושה שקלול של נתונים כמו גיל, מגדר, אלא על פי פרמטרים אחרים, הכוללים בין היתר, מספר קילומטרים, צורת נהיגה, ועוד. בסופו של דבר זה יכול בהחלט לעזור למבוטח לרכוש פוליסה הרבה יותר אטרקטיבית עבורו.

מעבר לכך, חשוב להדגיש, מכוניות טסלה הן הרבה יותר מתקדמות, יותר בטוחות ויותר איכותיות, יש להן יתרון טכנולוגי עצום על פני רכבים אחרים ולכן באופן כללי פוליסות ביטוח רכב של בעלי טסלות אמורות להיות הרבה יותר זולות ואטרקטיביות מאשר פוליסות של בעלי רכבים אחרים.

תמונה: shutterstock

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

קראו עוד