למה מכוניות חשמליות הן העתיד?

רובכם שמעתם על מכוניות חשמליות, בין אם מהחדשות, מסיפורים שסיפרו אנשים סביבכם או אולי מגוגל. אבל כמה מכם אי פעם שאלו את עצמכם את השאלה הזו: למה רכבים חשמליים עם העתיד? במאמר זה ננסה לברר אם מכוניות חשמליות הן באמת טובות.

ראשית, עלינו להבין מהי מכונית חשמלית. ברוב המקרים מדובר ברכב עם סוללה העשויה מתאי ליתיום-יון או ליתיום-פולימר עם מנועים קטנים הממוקמים בכל גלגל מה שהופך את הרכבים האלו למיוחדים כל כך. בדרך זו, המכונית לא צריכה מנוע בעירה ומיכל דלק.

זה מביא למכונית קלה, קטנה ויעילה יותר, שכן היא יכולה להגיע עד 500 קילומטרים או 310 מיילים בטעינה אחת!

אז זה בטח גורם לכם לחשוב: למה שלא נשתמש בטכנולוגיה הזו עבור כל המכוניות שלנו? התשובה פשוטה. אנחנו יכולים לעשות את זה, אבל למכוניות חשמליות יש כמה בעיות.

חסרונות של מכוניות חשמליות

אחד החסרונות הגדולים ביותר הוא המחיר. מכוניות חשמליות יקרות יותר ממכונית ממוצעת. הסיבה לכך היא שרוב הרכיבים שלהם חדשים וצריכים מחקר רב כדי להפוך לזול ונגישים יותר עבור כולם.

הם גם דורשים תשתית חדשה לגמרי עבור עמדות טעינה שעד כה זמינים רק בחלק מהערים. אפילו שגודל המכוניות החשמליות קטן יחסית, הן עדיין גדולות יותר מהמכונית הממוצעת בגלל המצבר הגדול שלהן.

חיסרון נוסף הוא הזמן הדרוש לטעינת המכונית. הנתון יכול להיות שונה מאוד תלוי באיזה סוג של מטען אתם משתמשים ואיזה סוג של חשמל יש במקום בו מטעינים. האפשרות הטובה ביותר, אם אתם מעוניינים לסוע רחוק, תהיה מטען DC בעל קיבולת של 62 מייל לדקה.

זה אומר שאתם יכולים להטעין את המכונית החשמלית תוך 10 דקות! אבל מטענים כאלו הם נדירים, ובתקווה שבעתיד הם יהיו נפוצים יותר. בכל מקרה, את הרוב הגדול של המכוניות החשמליות ניתן לטעון באמצעות שקע רגיל בקיר.

זמני הטעינה עבור סוג זה של חשמל הם בסביבות 8 שעות אם יש לכם בבית נתיך 16A ו-4.5 שעות אם יש לכם נתיך 10A.

היתרונות של מכוניות חשמליות

היתרון של מכוניות חשמליות זה כמובן זה שהן מאוד מאוד חסכוניות בדלק. בנוסף, מכוניות חשמליות הן טכנולוגיות בטירוף, יש בהן את מיטב הטכנולוגיה של תעשיית הרכב.

אז האם אנחנו חושבים שמכוניות חשמליות הן העתיד? במילה אחת – כן.

רוצים להתעדכן עוד על מכוניות חשמליות שמשווקות בישראל? הקליקו כאן

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

קראו עוד