מתי כדאי לקנות רכב ומתי אפשר לוותר עליו?

לא מעט אנשים אשר לא מחזיקים ברשותם רכב, מוצאים את עצמם מתחבטים בשאלות כמו: "האם הגיע הזמן לרכוש רכב?" "האם כדאי להם לרכוש רכב או אולי לחכות עם זה עוד קצת?" וכיוצא בזה..

ובכן, לרוב השיקול המרכזי אשר יכריע את הכף אם לקנות רכב או לא יהיה שיקול כלכלי.

בכל זאת, רכישת רכב מהווה כהוצאה כספית גבוהה – מעבר לעלות ההתחלתית של הרכב, יש לקחת בחשבון כמו: הוצאות עבור דלק, הוצאות עבור תיקונים, הוצאות עבור טסט וכמובן ביטוחים (כידוע, ביטוח חובה לרכב יהווה כהוצאה חודשית גבוהה שלא ניתן לוותר עליה).

שיקול נוסף אשר יקבל משמעות אצל חלק מהאנשים נוגע למודעות לסביבה – זה נכון שכיום ניתן לרכוש רכבים היברידיים או רכבים חשמליים אשר נחשבים כידידותיים יותר עבור הסביבה, אך העלות שלהם תהיה לרוב גבוהה (וגם במקרה הזה, צריך לקחת בחשבון את ההוצאות הנלוות כמו ביטוח חובה לרכב, ביקורים במוסך וכו).

אם גם אתם נמצאים בשלב בו אתם צריכים לקבל החלטה שכזאת, להלן כמה שיקולים אשר יוכלו לסייע לכם לקבל את אותה ההחלטה בצורה נבונה:

מה התקציב אותו אתם יכולים להשקיע במטרה?

מכיוון שלשיקול הכלכלי יש השפעה גבוהה על ההחלטה, כדאי שתבדקו מה גובה התקציב אותו אתם יכולים להשקיע במטרה – האם יש לכם אפשרות כלכלית לרכוש רכב חדש או אולי האופציה היחידה אשר פתוחה בפניכם היא לקנות רכב יחסית ישן מיד שניה.

מעבר לכך, כדאי גם לבדוק מה גובה הסכום הכסף החודשי אותו אתם יכולים להרשות לעצמכם להוציא עבור הרכב – אם תגלו שמדובר בסכום אשר יכול לכסות לכם רק את הנושא של ביטוח חובה לרכב והוצאות דלק מינימליות, כדאי שתשקלו שנית.

כאשר אתם עושים את החישובים הכלכליים, כדאי שתפחיתו מהם את גובה ההוצאות הכספיות החודשיות אותן אתם מוציאים עבור הדרך בה אתם מתניידים כיום – לדוגמא, אם אתם מוצאים את עצמכם משתמשים לעיתים קרובות במוניות ספיישל, יכול להיות שתגיעו למסקנה שרכישת רכב על כלל ההוצאות שהיא טומנת בחובה תהווה ללא ספק כמשתלמת.

רכבים חדשים
רכבים חדשים

שיקולים אישיים

שיקול שיכולה להיות לו חשיבות גבוהה בקבלת ההחלטה נוגע לתשובה לשאלה: היכן אתם מתגוררים? אם אתם גרים בעיר גדולה וצפופה כמו תל אביב לדוגמא, חשוב לקחת בחשבון גם שיקולים כמו: הזמן אשר ייקח לכם למצוא חנייה, העובדה שהתחבורה הציבורית המוצעת לכם היא יחסית מגוונת ורחבה וכאמור, שיקולים פרטניים נוספים.

לעומת זאת, אם אתם גרים במושב מרוחק בצפון ובכדי לצאת מהמושב אתם צריכים לקחת אוטובוס אשר עובר במקום פעמיים ביום – כנראה שלא תהיה לכם ברירה אלא לקנות רכב.
צרכים נוספים יכולים להתבסס על הסטטוס המשפחתי שלכם – אם יש לכם ילדים קטנים, סיכוי גבוה שרכב יכול להקל עליכם במידה רבה על החיים.

השימוש המתוכנן לרכב

חשבו עם עצמכם עם הרכב עתיד לשמש רק אתכם או גם אנשים נוספים (בן/בת זוג, ילדים).

האם אתם זקוקים לרכב על בסיס יומיומי או רק לזמנים ספציפיים (טיולים של סופי שבוע לדוגמא) – במקרה כזה, כדאי לשקול גם את האפשרות של השכרת רכב או שימוש במוניות.

ככלל, הדרך הכי טובה לקבל החלטה אם לרכוש רכב או לוותר עליו, היא לנהל רישום של בעד ונגד, לבחון את הרשימה ובהתבסס עליה לקבל את ההחלטה.

כאן יש להדגיש, שאם לדוגמא החלטתם לרכוש רכב, זאת לא ההחלטה היחידה שתצטרכו לקבל, בהמשך, תצטרכו להחליט איזה רכב לרכוש, האם לקנות רכב חדש או מיד 2, האם להסתפק רק בביטוח חובה לרכב או לעשות גם ביטוח מקיף או צד ג וכיוצא בזה.

תמונה: https://unsplash.com/photos/fwYZ3B_QQco

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

קראו עוד